Veelgestelde vragen over digitaal ondertekenen mijn VerbouwLening

 

Ik ken de pincode van mijn identiteitskaart niet meer.

Je vindt de code terug in de brief van je gemeente met de melding om je identiteitskaart af te halen. Als je deze brief niet bewaarde, kan je de pincode van je identiteitskaart wijzigen via https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/.

Let op: dit kan enkele dagen duren en je dient daarna langs te gaan op het gemeentehuis.

Hou rekening met de 20 dagen tijd die je hebt om de documenten te ondertekenen.

 

Ik beschik niet over een kaartlezer.

Sommige computers hebben een ingebouwde kaartlezer. De kaartlezers die sommige banken aanbieden voor internetbankieren kunnen ook als kaartlezer gebruikt worden.

Indien je geen kaartlezer hebt, kan je deze ook gebruiken van een kennis, in de plaatselijke bibliotheek of in een Digipunt. Je vindt hieronder een overzicht van de digipunten.

Avelgem

     

Deerlijk

     

Harelbeke

Kortrijk

 

Kuurne

 

Lendelede

Menen

 

Waregem

 

Wervik

Wevelgem

 

Wielsbeke

 

Zwevegem

 

Voor meer informatie over de kaartlezer, zie https://sma-help.bosa.belgium.be/nl/faq/126#6386

 

Na het downloaden van KeySign krijg ik opnieuw de melding dat de software geïnstalleerd moet worden.

Herstart je computer en probeer het opnieuw.

 

Ik krijg de melding “Kan de ondertekening niet uitvoeren – zorg ervoor dat uw eID-kaart / token correct is aangesloten”.

Indien je onderstaande melding krijgt, is ofwel je kaart ofwel je kaartlezer niet goed aangesloten. Sluit deze opnieuw aan en probeer het nog eens.

Indien je blijft problemen ondervinden, maak dan een afspraak bij het loket van je gemeente voor hulp bij de ondertekening of bel gratis naar 1700 (tussen 9 uur en 19 uur), het informatienummer van de Vlaamse overheid.

Je kan 1700 ook bereiken via chat https://www.vlaanderen.be/chat-met-1700 of via mail https://www.vlaanderen.be/vlaamse-overheid/contact/stuur-een-e-mail.

Hou rekening met de 20 dagen tijd die je hebt om de documenten te ondertekenen.

 

De periode van 20 dagen is verstreken en ik heb de documenten nog niet ondertekend. Wat nu?

In dit geval zullen je documenten opnieuw opgemaakt moeten worden. Je moet dan rekening houden met een extra wachttijd.

Als je je aanvraag voor de Mijn VerbouwLening digitaal indiende, stuur dan een mail naar energiehuis@warmerwonen.be. Als je je aanvraag indiende bij je gemeenteloket, neem dan contact op met het loket.

 

Ik zag een fout in de documenten staan. Hoe kan ik die verbeteren?

Als je een fout vindt in het document, neem dan contact op met energiehuis@warmerwonen.be en vermeld heel precies wat fout is en wat wel correct zou zijn.

 

Ik heb een vraag over de inhoud van de documenten. Wie kan me helpen?

Neem een kijkje op de website bij “Te ondertekenen documenten”. Heb je hierna nog vragen, neem dan contact op met jouw renovatiecoach of met het woonloket van je gemeente.

 

Hoe neem je contact op met het woon- en energieloket van mijn gemeente?

Ga naar Woon- en Energieloketten | Warmer Wonen en vul je postcode in. Je krijgt dan de contactinformatie van het woon- en energieloket in jouw gemeente.

 

Wat is een schijf?

In plaats van het volledige geleende bedrag in één keer op te nemen, kan je het in delen opnemen, bijvoorbeeld wanneer je eerst het dak renoveert en later de zonnepanelen plaatst. Deze delen worden schijven genoemd. Bij een opname in schijven wordt het geleende bedrag dus niet meteen volledig opgenomen, maar in stukjes.

Er kan slechts 1 Mijn Verbouwlening tegelijkertijd lopen per woning, op te delen in maximaal 6 schijven. Je hebt 36 maanden (3 jaar) vanaf het moment dat je de leningsovereenkomst hebt ondertekend om het geld op te nemen. Als je de lening voor één project hebt gebruikt en volledig hebt terugbetaald, kan je een nieuwe lening aanvragen voor hetzelfde huis.

Let op, de som van alle opnameschijven samen mag niet meer zijn dan 60.000 euro. Je kan geen geld opnieuw opnemen nadat je het hebt terugbetaald.

 

Waarvoor dient de knop “starten”?

De knop “starten” brengt je meteen naar de in te vullen velden. Overloop zeker het volledige document en lees elk onderdeel aandachtig na zodat je op de hoogte bent van alle details van het aangegane krediet.

 

Hoe kan je facturen aanleveren voor uitbetaling?

Informatie over het correct aanleveren van facturen hebben gebundeld.

Klik hier voor alle info voor het aanleveren van facturen

Lees dit goed na om onnodige wachttijd voor uitbetaling te vermijden.

 

Heb je de lening zelf digitaal ingediend?

Bezorg de factuur samen met het aanvraagformulier per mail aan energiehuis@warmerwonen.be. Vroeg je de lening aan met de hulp van het loket in je gemeente? Bezorg de factuur samen met het aanvraagformulier aan dit loket.  Zij controleren en bezorgen deze aan het Energiehuis.

Het aangevraagde kredietbedrag blijft maximaal 36 maanden ter beschikking.

 

Hoe betaal ik het geleende bedrag terug?

Zodra de eerste factuur is uitbetaald, worden er maandelijks intresten gedomicilieerd en dit totdat je leningsbedrag volledig is opgenomen. Je krijgt een mail om je hiervan op de hoogte te brengen, maar dit moet niet handmatig overgeschreven worden.

De betaling van de interesten gebeurt automatisch via het domiciliëringsmandaat dat je al ondertekend hebt. Zodra je het bedrag volledig hebt opgenomen, betaal je kapitaal én interesten terug. Ook dit gebeurt automatisch via domiciliëring.